AVH työikäiset

Työikäiset AVH-sairastuneet Lapissa

Lapin alueella on pitkät matkat, joten tavoitamme toisemme nopeasti netissä. Olemme nuorekkaita työikäisiä aivoverenkiertohäiriöön sairastuneita tai heidän omaisiaan. Jaamme yhdessä turvallisesti ilomme, surumme, onnistumisemme, pelkomme ja epävarmuutemme. Sivuilla voimme kysellä AVH-asioihin liityviä kysymyksiä ja kommentoida omia kokemuksia, joita matkan varrella on tullut. Sääntöihimme kuuluu, ettei ryhmässä jaettuja asioita kerrota ryhmän ulkopuolella.

Läydä facebookista suljettu faceryhmä "Lappilaiset työikäiset AVH-tyypit" nimellä ja pyydä jäsenyyttä

Toisinaan haemme toisiamme netin välityksellä myös vertaistapaamisiin ja olemme käyneet lounalla, kahvilla ja makkaraa on paistettu monella laavulla.

Sairaudenkaan jälkeen emme ole yksin. Liity mukaan!

Faceryhmässä tyypit halusivat tavata tosiaan ihan livenä ja Rovaniemen porukka hyppäsi junaan ja tavattiin Kemissä yhteisellä lounaalla. Kuvaaja: hotellin vastaanottovirkailija :)

Työikäiset lounastapaamisella. Kiva kuulla vertaisia, heidän tarinoitaan ja erityisesti kuulla niitä kokemuksia, joista voisi olla minulle tänään kuntoutumisen kannalta hyötyä!

Nuoret AVH-sairastuneet valtakunnallisesti

Nuoret AVH-sairastuneet läheisineen mukana tapaamisessa Rovaniemellä. Kuvaaja: Pekka Kustula

Aivoliitolla on työikäisille AVH:n sairastaneille valtakunnallista toimintaa. Arjen pyöritys, työelämään paluu tai siitä pois jäänti tuovat elämään omia haasteitaan. Ryhmämme antaa elämäniloa ja uskoa tulevaisuuteen tarjoamalla tietoa ja vertaiskokemusta siitä, miten arjen haasteita kohdataan. Tulemalla mukaan toimintaan voit keskustella ja tavata toisia nuoria, jotka ovat sairastaneet aivoverenkiertohäiriön.

Aivoliiton järjestämiä valtakunnallisia tapaamisia muutaman kerran vuodessa sekä työikäisille on omia paikallisia ryhmiä sekä omat nuorten Facebook-sivu.